Butikssäljare ökar sitt kunnande

I lördags skrev GP om Freeport i Kungsbacka, som vill öka statusen på butikssäljaryrket. Därför erbjuds en vidareutbildning för att lära känna sig själva och sina kunder.

– Genom utbildningen vill vi få våra anställda att känna att Freeport är en bra arbetsplats. Att det är något mer än bara ett jobb, säger Per Wallentin, centrumchef för Freeport. Utbildningen syftar till att deltagarna ska lära känna sina både bra och dåliga egenskaper. Förhoppningen är att de ska resultera i bättre kunskap om hur de ska bemöta såväl kunder som medarbetare.

Pussel DISC beteendestilsanalysVad klokt tänkt av Freeport! Den här gången var det inte Novasell som utbildade, men vi har gjort motsvarande utbildning i andra butikscentra och företag.

Läs om DISC-analysen, som var kursens utgångspunkt eller om en föreläsning som bygger på samma modell! Vill ni göra som Freeport – hör av dig!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *