Hemligheten bakom god service

Nästan 70% av dem som slutar att handla i en butik gör det på grund av att de upplever att servicen är dålig. Det finns inga skäl att tro att det är annorlunda i andra branscher.

Vid varje kundkontakt kommunicerar vi till kundernas intellekt, men också till deras känslor. Vi vet vilka butiker vi gillar att handla i och vilka leverantörer som är bäst. Det handlar sällan om produkterna, för de är ofta samma eller likartade. I stället värderar vi  sådant som svarstider, leveranstider, personalens kunskap och inte minst attityden och bemötandet.

Målet med varje kundkontakt är att göra den bilden så positiv, att kunderna gärna kommer tillbaka och dessutom blir era bästa säljare! Ett leende vid varje kundkontakt är viktigt, men det behövs mycket mer!

Under den här föreläsningen avslöjar vi hemligheten bakom fantastiska kundupplevelser, lojala kunder och fem stjärnor på ratingsajterna. Ur innehållet:

  • Fem stjärnorDet här gillar kunderna
  • Servicemodellen – era erbjudanden
  • Attityd och bemötande
  • Kroppsspråk och ordval
  • Glada kunder och sura kunder
  • Serviceledarskapet
  • Kundfokus och samsyn
  • Aktiv försäljning som upplevs som service

Ingrid Alestig

är en uppskattad talare som med glimten i ögat och smittande entusiasm ger åhörarna inspiration, kunskap och aha-upplevelser. Ingrids breda erfarenhet från försäljning, kundservice och ledarskap i olika branscher märks i föreläsningarna. Ni kommer att känna igen er!

Vill du boka en föreläsning?

 Kontakta Ingrid på ingrid.alestig@novasell.se, ring 031-760 23 80 eller gör en offertförfrågan!