Kundtjänster: nu snabbare och sämre

Daymakerindex kundtjänst 2013 visar att kundbemötande har blivit sämre via både telefon, mail och Facebook jämfört med året innan. Företagen har blivit sämre på sådant som att ställa frågor till kunden, förklara fördelar och nytta med den produkt kunden efterfrågar eller att hjälpa kunden komma fram till ett köpbeslut.

Svarstiderna har blivit kortare, men vad hjälper det om helhetsintrycket är sämre?

”Det går att vara både snabb och bra, säger Peo Eriksson, VD Daymaker Sverige AB. Vi ser en risk att företag börjar stirra sig blinda på att mäta svarstider och likställer en snabb transaktionstid med ett bra kundmöte.”

Ja, visst går det att både vara snabb och bra! Med kunskap och vilja kan er kundtjänst också uträtta stordåd. Hör av dig till Novasell för ett förutsättningslöst samtal om vad ni kan göra!

Läs hela artikeln här!