Mervärde i paketet

All marknadsföringslitteratur säger att du måste addera ett mervärde till kunden. Lätt att säga, men ibland svårt att göra. Det handlar om att tänka som kunden, prova att vara kund och se hur du vill ha det!

Välkomstkorg KlockargårdenI sommar hade jag nöjet att gå på konsert i Dalhalla. För boendet köpte vi ett Dalhallapaket på Klockargården i Tällberg. De förstod det där med mervärde! När vi kom fick vi en liten korg med mousserande vin och chokladpraliner. Den tog vi med oss, satte oss på vårt rums balkong och pustade ut efter resan, genast på lite extra gott humör.

Efter en bra 3-rätters middag bar det av till Dalhalla. Dalhalla var fantastiskt och konserten likaså, men det var lite kyligt nere i kalkbrottet, trots varmt sommarväder. Så vad ville kunderna ha? Jo, självklart en varm soppa som vickning vid återkomsten till hotellet!

Så enkelt kan det vara! Kunderna får mervärden och hotellet tjänar lite extra. De har helt enkelt bakat in merförsäljningen i paketpriset på ett sätt som gör kunderna extra nöjda. Och det blev så bra för att de har satt sig in i sina kunders situation.

Har du några andra bra exempel att dela med dig av? Skriv gärna i kommentaren här nedan!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *