Nöjdare kunder

Är era kunder redan nöjda? Bra! Då har ni en stor fördel jämfört med många av era konkurrenter. En enda misslyckad kontakt, kan faktiskt stjälpa en hel affär eller få en kund att byta leverantör. Nästan 70% av dem som slutar handla i en butik anger dålig service som orsak.

sol

Att aktivt arbeta för nöjdare kunder ger er – förutom just nöjdare kunder – också ökad försäljning och medarbetare som är mer engagerade och trivs på jobbet! Service och försäljning går hand i hand. God service bidrar till ökad försäljning och bra säljteknik bidrar till kundens upplevelse av service.

Bemötandet från säljare och andra i företaget avgör ofta om kunder väljer att köpa från er eller någon annan. Vilken service era medarbetare ger, beror på deras servicekänsla och attityd – men även på vilka förutsättningar ni ger i företaget.

  • Positiv kommunikation (intern och extern)
  • Så kan ditt företag ge service i stjärnklass
  • Attityd och förhållningssätt
  • Säljteknik, som uppfattas som god service
  • Att hantera kundklagomål
  • Skapa en serviceminded organisation

Det är några av sätten jag jobbar för nöjdare kunder! Dessutom – utan tydliga mål och ett gott ledarskap blir varken kunder eller medarbetare nöjda!

Läs mer om mina föreläsningar, utbildningar och rådgivning eller hör av dig direkt för ett förutsättningslöst samtal om hur ni kan få nöjdare kunder!