Ge ett ord i påsen

Veckans tips från NovasellHar du tänkt på att kassapersonalen i klädbutiker ofta kommenterar det du köper? De kanske spontant säger “De här byxorna har just kommit in, visst är de snygga!” eller “Visst är det en härlig färg på tröjan!”.

I branschen kallas det “ord i påsen”. Man bekräftar helt enkelt kundens köp med en positiv kommentar och kunden blir ännu mer övertygad om att ha gjort rätt val.

Ord i påsenOrd i påsen fungerar lika bra i andra branscher. Tänk dig att du köper en trimmer i den stora trädgårdsbutiken och personen i kassan spontant kommenterar att den där är bra, jag har också en sån! Visst blir du nöjd? Eller du köper ett hus och när alla papper är påskrivna och du står med nyckeln i hand och gigantiskt banklån, säger mäklarens kollega i förbifarten “Åh, var det ni som köpte det huset, det är så fint!”. Nog skulle du bli stolt!

Ord i påsen fungerar alltså både vid små och stora köp och även B2B. Det är alltid människor som gör affärer och vi gillar uppskattning!

Veckans tips är därför: Ge dina kunder ett ord i påsen!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *