Butiksförsäljning

Butiksförsäljning bygger både på personlig och mekanisk försäljning, i olika grad i olika butiker. Den här utbildningen fokuserar i första hand på den personliga försäljningen.

Intresseanmälan för utbildning NovasellUtbildningen passar alla som arbetar med butiksförsäljning, oavsett om det är i en större kedja eller en liten butik. Den passar också caféer, restauranger, frisörer, skönhetssalonger, gym – ja, kort sagt alla vars kunder kommer till er!

Före utbildningen analyserar vi era behov och förutsättningarna för deltagarna och vi skapar tillsammans en uppfattning om deras situation, vad de vill och behöver utveckla. Utifrån den analysen sätter vi målen för utbildningen.

Innehåll och upplägg
Följande moment kan ingå i utbildningen, som anpassas efter deltagarnas nivå, behov och önskemål.

  • Positivt kundbemötande i butik
  • Vad är service för mina kunder?
  • Kommunicera så kunderna förstår
  • Varför väljer kunderna oss? Vi gör en argumentanalys.
  • Vad innebär det att ha ett säljande förhållningssätt?
  • Säljteknik i butik
    – första intrycket
    – ta reda på kundens behov och önskemål
    – presentera dina produkter
    – hantera kundens invändningar
    – hjälp kunden att köpa
  • Merförsäljning som gör kunderna ännu nöjdare
  • Så påverkar min försäljning butikens lönsamhet
  • Så gör jag missnöjda och klagande kunder nöjda
  • Kundvård

Teori varvas med mycket dialog, exempel och praktiska övningar, som huvudsakligen utgår från deltagarnas egen verksamhet. De får verktyg att använda redan nästa dag!

Kontakta Ingrid på ingrid.alestig@novasell.se, telefon 031-760 23 80 eller gör en intresseanmälan så hittar vi ett upplägg som passar er!

PS. Novasell har flera konsulter i nätverket, som utbildar i butikskommunikation, exponering, marknadsföring, ekonomi m.m. Vi gör ibland större utbildningsprogram tillsammans. Läs t ex om Centrumutveckling i Partnerskap!