Kommunicera och presentera

Att kunna kommunicera väl med alla sorters människor, enskilt och i grupp, är förmodligen ditt enskilt viktigaste verktyg i jobbet. Det gäller ledare, säljare och andra som har kundkontakt. Ja faktiskt oavsett vad vi jobbar med, för även kollegor ska vi kommunicera med och övertyga!

Utbildningen passar

alla som vill utveckla sin förmåga att kommunicera och övertyga och som vill skapa en positiv känsla i mötet med kunder och/eller kollegor.

Före utbildningen

går vi igenom era behov och förutsättningar, vad ni vill och behöver utveckla och vi sätter målen för utbildningen. Innehållet anpassas till deltagarnas nivå, behov och önskemål.

Innehåll och upplägg

Följande moment kan ingå i utbildningen, som byggs kring hel- eller halvdagar i den omfattning som ni önskar och behöver.

  • Kommunikationens grunder
  • Kroppsspråket talar
  • Att lyssna är också att kommunicera
  • Så når du fram med ditt budskap
  • Olika sätt att kommunicera på
  • Din personliga kommunikationsstil
  • Så bemöter och övertygar du andra
  • Kommunikation i grupper
  • Feedback – att utveckla och utvecklas genom återkoppling
  • Att tala inför grupp
  • Att hålla en övertygande presentation

Teori varvas med mycket dialog, exempel och praktiska övningar. Deltagarna får kunskap, inspiration, självinsikt och praktiska verktyg att använda redan nästa dag!

För ännu bättre effekt

  • DISC-analyser ger individen insikt i den egna kommunikationsstilen och hur den uppfattas av andra. Analyserna görs inför utbildningen och används i avsnitten om kommunikationsstil, hur man bemöter och övertygar och kommunikation i grupper.
  • Kommunikationsanalys kan göras före utbildningen, för att ta reda på hur gruppen upplever kommunikationen på arbetsplatsen och var de tycker att styrkor och svagheter finns.

Vill du veta mer?

Maila ingrid.alestig@novasell.se, ring 031-760 23 80 eller gör en intresseanmälan så hittar vi ett upplägg som passar er!

Hej Ingrid! Ditt pass var mycket uppskattat. Jag fick många frågor på kvällen om hur vi kommer fortsätta jobba med detta, så du kan räkna med att höra från oss igen snart!

(En halvdag med IT-avdelningen på en bank satte fart på internkommunikationen )