Åtta tips för att hålla fart på försäljningen

I våras, när coronakrisen var ny, gjorde jag ett webbinar för Business Region Göteborg om hur företag kan hålla fart på försäljningen i tuffa tider. Jag hoppades förstås att innehållet skulle vara inaktuellt efter sommaren, men med de nya striktare rekommendationerna från FHM är det läge att damma av det igen och påminna om de åtta tipsen:

  1. Sätt ord på kundnyttan
  2. Paketera tydliga erbjudanden
  3. Välj målgrupp/-er att bearbeta
  4. Planera för nu och sedan
  5. Sätt nya säljmål – och följ upp dem
  6. Gör dig synlig för nya kunder
  7. Prata med dina gamla kunder
  8. Var positiv!

Klicka här och titta på webbinariet, där jag beskriver och fördjupar tipsen. På en halvtimme får du många konkreta tillvägagångssätt, som kan hjälpa ditt företag att gå stärkt ur den här perioden.