Föreläsningar

En inspirationsföreläsning passar som inledning eller avslutning på en konferens, men kan också ge extra impulser inför en kampanj, ett projekt eller i en period med hög arbetsbelastning. Vill ni, så kombinerar vi med en workshop. Jag föreläser om följande ämnen.

Full fart på försäljningen

Varje gång du möter någon för att sälja något – en vara, tjänst eller idé – påverkar ditt agerande resultatet. Att sälja på pris är enkelt, att sälja på produktegenskaper, fördelar och kundnytta är lönsamt. Med god säljteknik blir affärerna lönsamma och kunderna nöjda. Den här föreläsningen anpassas till er verksamhet, så att ni får inspiration kring de delar av säljtekniken som ni behöver!

Prata så man förstår!

Varför är det så lätt att prata med vissa människor och så svårt med andra? Med DISC-analysens fyra färger som utgångspunkt får du på ett roligt och inspirerande sätt insikt i kommunikationens mysterier. Vi tittar på fyra kommunikations- och säljstilar och fyra kundtyper och ser hur de passar ihop. Du får tipsen, som gör att kunderna (och kollegorna) gillar dig!

Nätverka dig till affärer

Den som säljer märker snabbt att ett bra nätverk bidrar till många affärer. Vi tipsar våra vänner och bekanta för att hjälpas åt och just där finns affärsmöjligheter! Du får tipsen som gör det enkelt, roligt och lönsamt att nätverka.

Hemligheten bakom god service

Vid varje kundkontakt skapas en bild av er som företag. Hur gör ni för att den bilden ska bli så positiv, att kunderna gärna kommer tillbaka och dessutom blir era bästa säljare genom att sprida ett gott rykte om er? Ett leende vid varje kundkontakt är viktigt, men det behövs mycket mer. Hemligheten bakom de fantastiska kundupplevelserna avslöjas under den här föreläsningen.

Från gnällspik till ambassadör

En missnöjd kund som klagar eller kommer med synpunkter ger er en andra chans. Lär er att bemöta klagande kunder på sätt, som gör att både ni och de missnöjda blir vinnare. Med rätt inställning och några enkla knep blir de jobbiga klagomålen positiva, utmanande och utvecklande och kunderna förvandlas från gnällspikar till ambassadörer!

Ingrid Alestig, Novasell föreläserIngrid Alestig

är en uppskattad talare som med glimten i ögat och smittande entusiasm ger åhörarna inspiration, kunskap och aha-upplevelser. Ingrids breda erfarenhet från försäljning, kundservice och ledarskap i olika branscher märks i föreläsningarna. Du kommer att känna igen dig!

Vill du boka en föreläsning?

Maila Ingrid på ingrid.alestig@novasell.se, ring 031-760 23 80 eller gör en offertförfrågan här.