Hemligheten bakom god service
Nästan 70% av dem som slutar att handla i en butik gör det på grund av att de upplever att servicen är dålig. Och det finns inga skäl att tro att det är annorlunda i andra branscher.
Kunder märker om det finns en genuin vilja att hjälpa till. Om viljan finns, upplevs bemötandet ofta som gott och förtroendeingivande. Förtroende gör i sin tur att svar på frågor blir trovärdiga, försäljning går lättare och kunden blir nöjd. Men vad är det egentligen som skapar kundens upplevelse?
Under den här föreläsningen avslöjar vi hemligheten bakom fantastiska kundupplevelser, lojala kunder och fem stjärnor på ratingsajterna. Målet med varje kundkontakt är att ge kunderna så positiva upplevelser, att de gärna kommer tillbaka och dessutom blir era bästa ambassadörer. Ett leende vid varje kundkontakt är viktigt, men vi behöver göra mycket mer.
Ur innehållet:
- Det här upplever kunder som god service och gott bemötande
- Så skapar man en stark servicekultur med kundfokus
- Servicemodellen – era erbjudanden
- Attityd och bemötande
- Kroppsspråk och ordval
- Att bemöta ”svåra” kunder
- Aktiv försäljning som upplevs som service
Föreläsningen tar cirka 45-60 minuter. Den kan också kortas ner eller byggas ut med mer innehåll och/eller övningar till en längre föreläsning eller workshop.
Delar av innehållet i den här föreläsningen passar bra att kombinera med föreläsningen Från gnällspik till ambassadör.
Vem riktar sig föreläsningen till?
Hemligheten bakom god service riktar sig i första hand till företagare, chefer, kundservicepersonal, säljare och andra som har kundkontakt eller leder personer med kundkontakt. Vi anpassar tonvikten i innehållet efter deltagarnas roller och vilka typer av verksamheter de jobbar i.
Ingrid Alestig
är en uppskattad talare som med glimten i ögat och smittande entusiasm ger åhörarna inspiration, kunskap och aha-upplevelser. Ingrids breda erfarenhet från försäljning, kundservice och ledarskap i olika branscher märks i föreläsningarna. Ni kommer att känna igen er!
Vill du boka en föreläsning?
Kontakta Ingrid på ingrid.alestig@novasell.se, ring 0733-741165 eller boka ett kostnadsfritt möte online.
”Tack för ett mycket bra föredrag! Du la dig på helt rätt nivå för åhörarna. Pedagogiskt, strukturerat, med energi och tänkvärt. Well done!”