Hoppa till huvudinnehåll

Föreläsningar

En inspirationsföreläsning passar som inledning eller avslutning på en konferens. Den kan också ge er extra impulser inför en kampanj, ett projekt eller i en period med hög arbetsbelastning. Vill ni, så kombinerar vi med en workshop.

Här hittar du inspirerande föreläsningar om försäljning, kundservice och kommunikation. Klicka på rubriken för ämnesområdet du är intresserad av, så hittar du mer information!

Lyckas med dina säljmöten

Varje gång du möter någon för att sälja något – en vara, tjänst eller idé – påverkar du resultatet genom ditt agerande. Det är enkelt att sälja på pris, men att sälja på produktegenskaper, fördelar och kundnytta är lönsamt. Med god säljteknik blir affärerna lönsamma och du gör kunderna nöjda.

7 steg till framgångsrik försäljning

Kan vi fortsätta sälja på samma sätt som vi gör nu? Föreläsningen tar åhörarna, steg för steg, genom det som skapar förutsättningar för ökad, aktiv och lönsam försäljning. Genom att lyfta blicken och se över erbjudande och arbetssätt hittar ni nya möjligheter.

Sälj mer i butiken – i en digital värld

Hur hittar er butik sin plats i en värld med nya köpmönster och växande e-handel. Och hur kan du agera som säljare? Om säljteknik och kundservice, som ger kunderna en wow-känsla.

Nätverka dig till affärer

Den som säljer märker snabbt att ett bra nätverk bidrar till många affärer. Vänner hjälper varandra med tips och kontakter, vilket ger många affärsmöjligheter! Här får ni tipsen som gör det enkelt, roligt och lönsamt att nätverka. Vi kan också prova på nätverkandets konst.

Prata så man förstår!

Varför är det så lätt att prata med vissa människor och så svårt med andra? Med DISC-analysens fyra färger som utgångspunkt får du insikt i kommunikationens mysterier på ett roligt och inspirerande sätt. Vi tittar på fyra kommunikations- och säljstilar och fyra kundtyper och ser hur de passar ihop. Du får tipsen, som gör att kunderna (och kollegorna) gillar dig!

Hemligheten bakom god service

Vid varje kontakt skapar kunderna en bild av er som företag. Hur gör ni för att den bilden ska bli så positiv, att kunderna gärna kommer tillbaka och dessutom blir era bästa säljare genom att sprida ett gott rykte om er? Ett leende vid varje kundkontakt är viktigt, men det behövs mycket mer. Vi avslöjar hemligheten bakom de fantastiska kundupplevelserna under den här föreläsningen.

Från gnällspik till ambassadör

En missnöjd kund som klagar eller kommer med synpunkter ger er en andra chans. Därför ska bemöta klagande kunder på sätt, som gör att både ni och de missnöjda blir vinnare. Med rätt inställning och några enkla knep blir de jobbiga klagomålen positiva, utmanande och utvecklande och kunderna förvandlas från gnällspikar till ambassadörer!

Ingrid Alestig, Novasell föreläserIngrid Alestig

är en uppskattad talare som med glimten i ögat och smittande entusiasm ger åhörarna inspiration, kunskap och aha-upplevelser. Ingrids breda erfarenhet från försäljning, kundservice, kommunikation och ledarskap i olika branscher märks i hennes föreläsningar. Du kommer att känna igen dig!

Vill du boka en föreläsning?

Kontakta Ingrid på ingrid.alestig@novasell.se, ring 0733-741165 eller boka ett kort onlinemöte.

Vill du hellre gå på en öppen föreläsning?

Håll koll i bloggen, på LinkedIn och Facebook. Där brukar jag berätta vad som är på gång.