Föreläsningar
En inspirationsföreläsning passar som inledning eller avslutning på en konferens, men kan också ge extra impulser inför en kampanj, ett projekt eller i en period med hög arbetsbelastning. Vill ni, så kombinerar vi med en workshop. Jag föreläser om följande ämnen.
Klicka på rubriken för ämnesområdet du är intresserad av, så hittar du mer information!
Full fart på försäljningen – personlig försäljning B2B
Varje gång du möter någon för att sälja något – en vara, tjänst eller idé – påverkar ditt agerande resultatet. Det är enkelt att sälja på pris, men att sälja på produktegenskaper, fördelar och kundnytta är lönsamt. Med god säljteknik blir affärerna lönsamma och kunderna nöjda. Den här föreläsningen anpassas till er verksamhet, så att ni får inspiration kring de delar av säljtekniken som ni behöver!
Sälj mer i butiken – i en digital värld
Hur hittar er butik sin plats i en värld med nya köpmönster och växande e-handel. Och hur ska man agera som säljare? Om säljteknik och kundservice, som ger kunderna en wow-känsla.
Prata så man förstår!
Varför är det så lätt att prata med vissa människor och så svårt med andra? Med DISC-analysens fyra färger som utgångspunkt får du på ett roligt och inspirerande sätt insikt i kommunikationens mysterier. Vi tittar på fyra kommunikations- och säljstilar och fyra kundtyper och ser hur de passar ihop. Du får tipsen, som gör att kunderna (och kollegorna) gillar dig!
Nätverka dig till affärer
Den som säljer märker snabbt att ett bra nätverk bidrar till många affärer. Vi tipsar våra vänner och bekanta för att hjälpas åt och just där finns affärsmöjligheter! Du får tipsen som gör det enkelt, roligt och lönsamt att nätverka.
Hemligheten bakom god service
Vid varje kundkontakt skapas en bild av er som företag. Hur gör ni för att den bilden ska bli så positiv, att kunderna gärna kommer tillbaka och dessutom blir era bästa säljare genom att sprida ett gott rykte om er? Ett leende vid varje kundkontakt är viktigt, men det behövs mycket mer. Hemligheten bakom de fantastiska kundupplevelserna avslöjas under den här föreläsningen.
Från gnällspik till ambassadör
En missnöjd kund som klagar eller kommer med synpunkter ger er en andra chans. Lär er att bemöta klagande kunder på sätt, som gör att både ni och de missnöjda blir vinnare. Med rätt inställning och några enkla knep blir de jobbiga klagomålen positiva, utmanande och utvecklande och kunderna förvandlas från gnällspikar till ambassadörer!
Ingrid Alestig
är en uppskattad talare som med glimten i ögat och smittande entusiasm ger åhörarna inspiration, kunskap och aha-upplevelser. Ingrids breda erfarenhet från försäljning, kundservice och ledarskap i olika branscher märks i föreläsningarna. Du kommer att känna igen dig!
Vill du boka en föreläsning?
Maila Ingrid på ingrid.alestig@novasell.se, ring 0733-741165 eller klicka här för offertförfrågan!