Från gnällspik till ambassadör

En missnöjd kund som klagar eller kommer med synpunkter ger er en andra chans. Lär er att bemöta missnöjda kunder och ta emot kundklagomål på sätt, som gör att både ni och de missnöjda kunderna blir vinnare!

Det har förstås alltid varit viktigt att ha nöjda kunder. Ännu viktigare är det nu, när ett dåligt rykte sprids snabbare än vinden via sociala medier och ratingsajter. Föreläsningen handlar både om synen på kunderna och deras klagomål och om tekniker för att göra dem nöjda. Ni får svaren på de här frågorna:

  • Vilken nytta har ni av missnöjda kunder?
  • Varför är vissa kunder så sura och arga?
  • Hur ska jag bemöta missnöjda kunder?
  • Vad gör dem argare och vad gör dem glada och nöjda?
  • Vad gör jag om kunden inte har rätt?
  • Hur undviker jag att kundens humör smittar av sig på mig?

Den här föreläsningen vänder de jobbiga klagomålen till något positivt, utmanande och utvecklande. Ni kommer att se på era jobbiga kunder med nya ögon och ta emot dem på ett nytt sätt. Med några enkla knep förvandlar ni gnällspikarna till ambassadörer, som berättar för andra hur bra ni är!

Ingrid Alestig

är en uppskattad talare som med glimten i ögat och smittande entusiasm ger åhörarna inspiration, kunskap och aha-upplevelser. Ingrids breda erfarenhet från försäljning, kundservice och ledarskap i olika branscher märks i föreläsningarna. Ni kommer att känna igen er!

Vill du boka en föreläsning? 

Kontakta Ingrid på ingrid.alestig@novasell.se, ring 031-760 23 80 eller gör en offertförfrågan!