Hemligheten bakom god service
Nästan 70% av dem som slutar att handla i en butik gör det på grund av att de upplever att servicen är dålig. Och det finns inga skäl att tro att det är annorlunda i andra branscher.
Vid varje kundkontakt kommunicerar vi till kundernas intellekt, men också till deras känslor. Vi vet vilka butiker vi gillar att handla i och vilka leverantörer som är bäst. Det handlar sällan om produkterna, för de är ofta likartade. I stället värderar vi sådant som svarstider, leveranstider, personalens kunskap, attityd och bemötande.
Målet med varje kundkontakt är att ge kunderna så positiva upplevelser, att de gärna kommer tillbaka och dessutom blir era bästa säljare. Ett leende vid varje kundkontakt är viktigt, men vi behöver göra mycket mer.
Under den här föreläsningen avslöjar vi hemligheten bakom fantastiska kundupplevelser, lojala kunder och fem stjärnor på ratingsajterna. Innehållet anpassas efter era önskemål:
- Det här gillar kunderna
- Servicemodellen – era erbjudanden
- Attityd och bemötande
- Kroppsspråk och ordval
- Att bemöta ”svåra” kunder
- Kundfokus och samsyn
- Aktiv försäljning som upplevs som service
Ingrid Alestig
är en uppskattad talare som med glimten i ögat och smittande entusiasm ger åhörarna inspiration, kunskap och aha-upplevelser. Ingrids breda erfarenhet från försäljning, kundservice och ledarskap i olika branscher märks i föreläsningarna. Ni kommer att känna igen er!
Vill du boka en föreläsning?
Kontakta Ingrid på ingrid.alestig@novasell.se, ring 0733-741165 eller boka ett kort onlinemöte.