Hoppa till huvudinnehåll

Butiksförsäljning

Den största skillnaden mellan er butik och konkurrenternas är bemötandet. Undersökningar visar att nästan 70% av dem som slutar handla i en butik, gör det för att de inte är nöjda med servicen och bemötandet. Den här utbildningen stärker er konkurrenskraft, genom att vi jobbar med service, kommunikation och säljteknik.

Utbildningen passar

alla som arbetar med butiksförsäljning, oavsett om det är i en större kedja eller en liten butik. Den passar också caféer, restauranger, frisörer, skönhetssalonger, gym – ja, kort sagt alla vars kunder kommer till er!

Före utbildningen

går vi igenom behoven och förutsättningarna för deltagarna, vad de vill och behöver utveckla och vi sätter målen för utbildningen. Jag sätter mig in i er verksamhets arbetssätt och utmaningar, så att innehållet blir det rätta. På det sättet får ni alltid en utbildning som är skräddarsydd för er.

Innehåll och upplägg

Följande moment kan ingå i utbildningen, som anpassas efter deltagarnas kunskapsnivå, behov och önskemål.

  • Positivt kundbemötande i butik
  • Vad är service för era kunder?
  • Första intrycket
  • Kommunicera så att kunderna gillar er – kroppsspråk, röst och ordval
  • Varför väljer kunderna er? Vi gör en argumentanalys.
  • Säljteknik i butik – en röd tråd i försäljningen
  • Skapa kontakt med kunden
  • Ta reda på kundens behov och önskemål – frågeteknik
  • Presentera rätt varor på rätt sätt
  • Hantera kundens invändningar och tveksamhet
  • Hjälp kunden till köp
  • Merförsäljning som gör kunderna ännu nöjdare
  • Så gör du missnöjda och klagande kunder nöjda

Teori varvas med mycket dialog, exempel och praktiska övningar, som utgår från deltagarnas egen verksamhet. Ni får verktyg att använda redan nästa dag!

Vill du veta mer?

Maila ingrid.alestig@novasell.se, ring 0733-741165 eller gör en intresseanmälan så hittar vi ett upplägg som passar er.