Hoppa till huvudinnehåll

Smålands-Tidningen uppmärksammade Eksjö Handels säljutbildning för butikerna med ett helt uppslag. De valde att lyfta fram frågan om det personliga mötet kontra e-handel och vikten av utbildning i säljteknik. Ett klipp ur artikeln:

Sälj mer i butiken – i en digital värld. En utbildning med syftet att lyfta det viktiga för handeln, vilket är säljandet, hölls nyligen i Eksjö.

– Vi har försprånget då vi har det mänskliga mötet och ger någonting extra. Det är lite mer än att sitta framför en skärm eller att knappa på telefonen, säger Pelle Nelzén, ordförande för Eksjö handel.

Nyligen anordnade Eksjö handel, till viss del ihop med Eksjö.nu, en föreläsning med Ingrid Alestig från Novasell. Den skulle egentligen hållits i våras, men på grund av corona så sköts den på framtiden. Nu kunde den ändå genomföras, med vissa restriktioner.

Behövs det mer utbildning i säljteknik?

– Ja, det tror jag att man behöver. Tittar man på vårt företag så har vi det kontinuerligt, det behöver man. Man behöver en uppdatering och spark i baken för att vara på tå, möta kunden och ge dem något extra när de kommer till butiken.

– Det är ännu mer viktigt att ge bra service så man känner mervärde att komma till butiken när man har en större konkurrens från digital handel. Det är mer viktigt än någonsin kan jag tycka, säger Pelle Nelzén som driver Blomsterboden Interflora.